Wednesday, December 26, 2018

Voyages : South Madurai to Saurashtra


The ‘Kuvalayamaalaa’ written by Udyotana Suri, dated 779 Ce gives several interesting real life stories. In one story, it is said that a Brahmin by name Chandrasoma accompanied a party of acrobats and bards to a village because of utter poverty.


The people has assembled to see the show. Chandrasoma’s wife also came to see it. He suspected his wife’s fidelity and killed her in a rage. After realising that he had done a heinous crime, he started lamenting over his deed and decided to immolate himself in the funeral pyre. But people pulled him out and took him out to the assembly of learned scholars. The majority of the Pandits advised him to quit his home and go on a pilgrimage to various holy places. They asked him to donate all his belongings to Brahmins. After offering oblations to manes he will be freed from punishment.

Jain literature also give lot of information about business travel.


16 types of Winds

Jain monks and Jain merchants did lot of sea voyages. Jain literature gives very realistic accounts of sea voyages. The " Avasyaka churni " informs us there were regular sailings from Madurai to Saurashtra (During Sangam Tamil times, South Madurai was on the sea shore; later it was destroyed in a Tsunami). It is mentioned in a story that the ruler of Madurai, Pandusena had two daughters. When they were sailing to Saurashtra, they met a shipwreck during a storm and they offered prayers to Skanda and Rudra.

The successful termination of a sea voyage depended on favorable wind. The sea wind is divided into sixteen categories, namely:

1.Praaciina vaata (Easterly wind)
2. Udiiciina vAaata (Northerly wind)
3. Daakshinaatya vaata (Southerly wind)
4. Uttarapaurastya (Northerly wind moving against forward movement)
5. Sattvasuka ( wind blowing in all directions)
6. Dakshina-Puurva tungaara ( astrmy wind in S E direction)
7. Apara- Dakshina Bijaapa ( the wind blowing from S.W.)
8. Apara Biijaapa ( West wind)
9. Aparottara garjabha (N W Storm)
10. Uttara sattvaasuka
11. Dakshina sattvaasuka
12. Puurvatungaara
13. Dakshina Bijaapa
14.Paschima Biijaapa
15. Paschima garjaabha
16. Uttariyaa Garjaabha
All these technical terms show that the merchants had their own jargon of sea travel. A sailor would understand such terms better than  laymen.

Source : Written by London Swaminathan 


Date: 31 May 2018

Time uploaded in London – 16-55

Post No. 5063

Pictures shown here are taken from various sources such as Facebook friends, Books, Google and newspapers; thanks. Pictures may be subject to copyright laws.

WARNING: PLEASE SHARE MY ARTICLES; BUT DON’T SHARE IT WITHOUT AUTHOR’S NAME AND THE BLOG NAME. BE HONEST; OTHERS WILL BE HONEST WITH YOU https://swamiindology.blogspot.com/2018/05/ancient-hindu-travel-stories-post-no5063.html




மேற்காணும் மூவேந்தர்களின் ஆட்சி எல்லை வரைபடத்தை பார்த்தால், கர்நாடக மன்னர் " இரண்டாம் ந்ருப காம " என்பவர் காலத்தில் சௌராஷ்ட்ரா மக்கள் சேலம் வந்தனர் என்பதை உறுதி படுத்தலாம்
பின்னர் சிவாஜி காலத்தில் தஞ்சாவூர், கும்பகோணம் வருகையும், விஜயநகர ஆட்சியில் மதுரை வருகையும் உறுதிப்படுத்திக் கொள்ளலாம்.
சேர நாடு என்ற பெயர் கேரா  நாடு என்று மருவி பின்னர், கேரளா என்று ஆகியது என்பது பல அறிஞர்கள் கூற்றுஏன் கேரா என்ற பெயர் வந்தது ? கேரளத்தில் பழாப்பழ  விளைச்சல் அதிகம்அது தினமும், கப்பல் மூலம் சௌராஷ்ட்ரா தேசம் வந்தது என்று ஜைன இலக்கியங்கள் வாயிலாக அறிகிறோம்
சௌராஷ்ட்ரா மொழியில் பலாப்பழத்திற்கு " கேரா பல்லோ " என்று  கூறுகிறோம்இந்த கேரா தான் கேரா நாடு என்று மருவி   இருக்கவேண்டும்சில தமிழ் அறிஞர்கள்   வேறு வகையில் சொல்கிறார்கள்வடமொழியில் கேரா என்றால் தேங்காய் எனவே " தேங்காய் நாடு " என்று அழைக்கப்பட்டதாக கூறுகிறார்கள். ஆயின் இதில் பொருத்தம் இல்லைஏன் எனில் வடமொழியில் நாரிகேலா  என்றால் தான் தேங்காய்வெறும் கேரா அல்லஎனவே, சௌராஷ்ட்ரா மொழியில் பலாப்பழத்தின் பெயரான கேரா / கெரா  என்ற பெயறில் அழைக்கப்பட்டுகேரளம் என்று பெயர் பெற்று இருக்கும்.

No comments: